» Merkenforum Populair * Brands Popular » Böhm » zeldzame video DR. BÖHM Orgel ORCHESTER DS2002
kelo-lt Theme designed by padexx
« previous next »
Pages: 1 [2]   Go Down
Print
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Author Topic: zeldzame video DR. BÖHM Orgel ORCHESTER DS2002    (Read 3266 times)
john
Forum Member
*

« Reply #15 on: January 11, 2010, 12:46:28 PM »

halo sjors

ik had mazzel, naar jaren het spoor bijster te zijn waar bohm uit hing?
wamt in Duitsland waren toen ook verhuist naar andere plaats.
ben ik  gaan zoeken op internet bleek dat er toen een dealer in midden Nederland zat.
Gebeld hadden ze op korte termijn een show van bohm.
heen gegaan ik begon meteen te kwijlen, aan verschillende orgels en geluid, o ja en prijzen daar weten ze bij bohm nog steeds behoorlijk van.
rond gekeken ,praatje gemaakt met verkoper uit Duitsland vertel het hele verhaal rond bohm en wat ik op zolder heb staan top sound DS, doet de Duitser verkoper een deal hij wil mijn top sound ds kopen
voor een goed bedrag in euro"s als ik een nieuwe blackbird koop voorloper van de silverbird.
wat doe je dan?
De deal is snel gemaakt dat bedrag wat ik kreeg voor top sound kreeg je nergens.
Zin's 2 jaar blackbird om laten bouwen  naar silverbird met maxima art.
en toch als je analoog orgel hoort nou het blijft mooier klinken.
of het nou wersi of bohm is analoog maakt niet uit .
vrg john

john
Forum Member
*

« Reply #16 on: January 11, 2010, 12:48:05 PM »

halo sjors

ik had mazzel, naar jaren het spoor bijster te zijn waar bohm uit hing?
want in Duitsland waren toen ook verhuist naar andere plaats.
ben ik  gaan zoeken op internet bleek dat er toen een dealer in midden Nederland zat.
Gebeld hadden ze op korte termijn een show van bohm.
heen gegaan ik begon meteen te kwijlen, aan verschillende orgels en geluid, o ja en prijzen daar weten ze bij bohm nog steeds behoorlijk van.
rond gekeken ,praatje gemaakt met verkoper uit Duitsland vertel het hele verhaal rond bohm en wat ik op zolder heb staan top sound DS, doet de Duitser verkoper een deal hij wil mijn top sound ds kopen
voor een goed bedrag in euro"s als ik een nieuwe blackbird koop voorloper van de silverbird.
wat doe je dan?
De deal is snel gemaakt dat bedrag wat ik kreeg voor top sound kreeg je nergens.
Zin's 2 jaar blackbird om laten bouwen  naar silverbird met maxima art.
of het nou wersi of bohm is analoog maakt niet uit .
vrg john

gbuunk
Guest
« Reply #17 on: January 11, 2010, 04:32:33 PM »

...en het grappige is tegenwoordig dat ze analoge instrumenten digitaal emuleren. Zoals de synths van Nord en de nieuwe Prophet (analoog geluid en interface). Maar ook de New B3. De engine is digitaal maar het geluid is analoog en de bediening ook.
ik heb er de ballen verstand van maar ik zeg het lekker toch: Het loont niet meer om analoge producten te maken mijns inziens. Digitale instrumenten kan je ook nog eens compleet modificeren (ook weer: zoals de New B3: je kan de virtuele toonwielen en de virtuele scanner compleet naar je hand zetten)en daarna: lekker muziek maken, want daar gaat het om.

Gertjan
pernil
Active Contributor
*

« Reply #18 on: April 25, 2010, 05:35:47 PM »

Hoi Richard,
Dat zeg je zo: maar lijkt me eerder dat de Professional 2000 de tegenhanger was van de Galaxis. Klonk ook om stukken beter dan de Orchester2000 of 3000. Sowieso klinken de sinussounds om lengtes beter , dan die Battle Cruzer Galaxis.

Peter

-----------------------------------------
Make Music, it is 1 of the ingredients to make life a little bit easier.......

Böhm Diamant 450 CT V6+/2xOpera2000+1x Opera2000/LD2000 / VSP
Yamaha Tyros 4 SE XXL
duopro
Senior Contributor
*

geef uw inspiratie vleugels met wersi

« Reply #19 on: April 25, 2010, 08:48:09 PM »

Is ook zo. Waarom denk je dat Ady destijds op deze bhom speelde en niet op de wersi? De drawbars waren gewoon verbluffend op dit instrument. De kast was wel stukken minder en de bomat ook niet om van naar huis te schrijven maar een kei van een sound.

duo pro

muziek is de internationale taal. Als je ze spreekt luistert iedereen.
Richard Postma
Administrator
Organ Veteran
*

« Reply #20 on: April 26, 2010, 06:16:54 PM »

Heey Peter!

Leuk dat je weer eens wat van je laat horen!

Heb je de bohm nog?

Groeten - best regards - Grüsse

Pages: 1 [2]   Go Up
Print
« previous next »
Jump to:  

Page created in 0.077 seconds with 21 queries.